Thématiques
- Lecusay, R., Mrak, L. et Nilsson, M.(2022). What is Community in Early Childhood Education and Care for Sustainability? Exploring Communities of Learners in Swedish Preschool Provision.
International Journal of Early Childhood, 54(1), 51-74.
- Mathiyazhagan, S. et Wang, Z.(2021). N’KaNa-my dream: Community action towards the holistic child development in India.
Children and Youth Services Review, 122, article 105924.
- Gherghel A., Rocheleau J., Bélanger V., Denis V., Gagnon K., Juneau M.C., Prévost P. et St-Louis, C.(2018). Récits de pratiques en accompagnement. La voix des agents et agentes d’Avenir d’enfants.
Rapport final. Avenir d’enfants.
- Conseil canadien des déterminants sociaux de la santé (CCDSS).(2017). Mise en œuvre d’interventions multisectorielles de développement sain durant l’enfance : Leçons tirées d’interventions communautaires.
Ottawa, ON : CCDSS.
- (2017). Les perceptions des professionnels sur l’égalité et l’inégalité dans les processus de partenariat en action communautaire : une étude de cas dans le domaine de la petite enfance.
Revue canadienne de santé mentale communautaire, 36(1), 15-40.
- (2017). Transforming Social Regularities in a Multicomponent Community-Based Intervention: A Case Study of Professionals’ Adaptability to Better Support Parents to Meet their Children's Needs.
American Journal of Community Psychology, 59(3), 316-332.
- Dugnat, M. et Gouzvinski, F., (dir).(2016). -9 +9 Coopérer en anté et postnatal.
Spirale, 78(2), (numéro thématique).
- Rayna, S.(2015). La coéducation en question : tous acteurs ?
Spirale, 73(1), 119-126.
- Thomson, S., Michelson, D. et Day, C.(2015). From parent to ‘peer facilitator’: a qualitative study of a peer-led parenting programme.
Child: Care, Health and Development, 41(1), 76‑83.
- Rintakorpi, K., Lipponen, L. et Reunamo, J.(2014). Documenting with parents and toddlers: a Finnish case study.
Early Years, 34(2), 188-197.
- Stöbe-Blossey, S.(2013). Implementation of integrated services – the example of family centres in North Rhine-Westphalia.
Early Years, 33(4), 354-366.
Aucun résultat trouvé