Contributions acceptées ou sous presse à un ouvrage collectif/chapitres de livre

Allen, N., April, J., et Bigras, N. (soumis). Rôles et incidences des interactions adulte-enfant et enfant-enfant dans le développement de la communication orale en services de garde éducatif. Dans K. Sénéchal, C. Dumais, R. Bergeron (dir.) Didactique de l’oral : de la recherche à la classe, de la classe à la recherche. Montréal: Cogito, Peisaj.

Allen, N., Bigras, N. et April, J. (soumis). What educational practices concerning the development of oral communication promote the use of complex language structures by 3 to 5-year-old children? Dans I. Jones et M. Lin (dir.). Critical Issues in Early Childhood Education. An International Perspective.

Bigras, N., Lehrer, J., Lemay, L., Quiroz, R., Gagnon, C. et Dion, J. (accepté). Learning to work with children and families in marginalized contexts: An intensive and reflexive pre-service practicum. Dans I. Jones et M. Lin (dir.) Critical issues in early childhood teacher education, volume 2, International Perspectives, Information age publishing.

Lehrer, J., Bigras, N. et Laurin, I. (résumé accepté) Multi-voice narratives of the transition process: Analysing content, context, documents, and emotions. Dans A.-W. Dunlop et S. Peeters, The Bloomsbury Handbook of Early Childhood Transitions. Bloomsbury.

Lehrer, J., Bigras, N. et Laurin, I. (résumé accepté). Pedagogicalisation of parents during the transition from childcare to school: Mothers, educators, and teachers contesting and transforming the metanarrative. Dans J. Lehrer, K. Van Laere, F. Hadley et L. Rouse (dir.). Families and Early Childhood Education and Care: Beyond Instrumentalization in International Contexts of Diversity and Social Inequality. Routledge.

Jolicoeur, E., Lehrer, J. Ruel, J., April, A. et Point, M. (accepté) The inclusion of children with additional support needs in research on children’s perspectives during the transition from child care to school: Ethical and methodological considerations. Dans I. Berson et C. Gray (dir.) Participatory Methodologies to Elevate Children's Voice and Agency. Information Age Publishing.