Contributions acceptées ou sous presse à un ouvrage collectif/chapitres de livre

April, J., Connelly, J.-A., Cadoret, G. et Bigras, N. (soumis juillet 2019). Petite enfance et activités physiques adaptées. Dans D. Lussier-Desrochers et F. Banville (dir.) Guide d’intervention en activités physiques adaptées. Québec : Presses de l’Université du Québec.

Allen, N., Bigras, N. et April, J. (2019, sous presse). What educational practices concerning the development of oral communication promote the use of complex language structures by 3 to 5-year-old children? Dans I. Jones et M. Lin (dir.). Critical Issues in Early Childhood Education. An International Perspective. Information Age Publishing.

April, J., Connelly, J-A., Cadoret, G. et Bigras, N. (2018, soumis, juin). Petite enfance et activité physique adaptée. Dans Manao, C., Hue, O., Moullec, G. et Pépin, V. (dir.), Guide d’intervention en activités physiques adaptées à l’intention des kinésiologues. Presses de l’université du Québec : Collection Santé.

Bigras, N., Lehrer, J., Dion, J., Lemay, L., Gagnon, C. et Quiroz, R. (2019, sous presse). Learning to Do Reflective Practice: Does an Intensive Preservice Practicum Help Educator-Candidates Become Reflective Practitioners? Dans I. Jones et M. Lin (dir.) Critical issues in early childhood teacher education, volume 2, International Perspectives, Information age publishing.

Lehrer, J., Bigras, N. et Laurin, I. (2018, résumé accepté) Multi-voice narratives of the transition process: Analysing content, context, documents, and emotions. Dans A.-W. Dunlop et S. Peeters, The Bloomsbury Handbook of Early Childhood Transitions. Bloomsbury.

Lehrer, J., Bigras, N. et Laurin, I. (2018, résumé accepté). Pedagogicalisation of parents during the transition from childcare to school: Mothers, educators, and teachers contesting and transforming the metanarrative. Dans J. Lehrer, K. Van Laere, F. Hadley et L. Rouse (dir.). Families and Early Childhood Education and Care: Beyond Instrumentalization in International Contexts of Diversity and Social Inequality. Routledge.