Affiches

2016

St-Jean, C., April, J. et Bigras, N. (2016, mai). État des connaissances de l’éveil aux mathématiques chez des enfants de la maternelle 4 ans temps plein en milieu défavorisé. Affiche présentée au 84e Congrès de l’Association Francophone pour le Savoir (ACFAS), Montréal, Canada.

2015

Duval,  S., Bouchard,  C. et Pagé,  P.  (2015, juin). The quality of classroom interactions in kindergarten and the executive functions of five-year-old children. Affiche présentée au 45th Annual Meeting of The Jean Piaget Society, Toronto, Canada.

Paquette, M., Cantin, G. et Cadoret, G. (2105, mai). La pause active dans la classe prmaire: un états des connaissances. Affiche présentée à la Journée scientifique du Groupe de Recherche en activité Physique Adaptée (GRAPA), Montréal, Canada.

Bigras, N., Lehrer, J., Lemay, L., Lemire, J. et Fournier, R. (2015, mars). A longitudinal study of cognitive development in early childhood daycare : the role of quality and protection factors at 4-, 5- and 7-year-old. Affiche présentée au  Society for Research in Child Development (SRCD) Biennial Meeting, Philadelphie, États-Unis.

Bouchard, C., Cantin, G., Charron, A., Crepeau, H. et Lemire, J. (2015, mars). Validation of the Classroom Assessment Scoring System (CLASS) in four-year-old part-time kindergarten in Québec. Affiche présentée au Society for Research on Child Development (SRCD) Biennial Meeting, Philadelphie, États-Unis.

Duval, S., Bouchard, C., Hamel, C. et Pagé, P. (2015, mars). The Classroom Assessment Scoring system in a 5-Year-Old kindergarten in Quebec: Observation and Interview with the teachers. Affiche présenté au Society for Research on Child Development (SRCD) Biennial Meeting, Philadelphie, États-Unis.

Lehrer, J. et Lemay, L. (2015, mars). Using the CLASS to measure the quality of interactions in diverse cultural contexts : finding common ground without denying difference. Affiche présentée au  Society for Research in Child Development (SRCD) Biennial Meeting, Philadelphie, États-Unis.

Lemay, L., Bigras,  N. et Bouchard,  C.  (2015, mars). Respecting play, but not sustaining it? The “value of play” quality in center-based and home-based childcares. Affiche présentée au Society for Research on Child Development (SRCD) Biennial Meeting, Philadelphie, États-Unis.

Sylvestre, A., Bussières, E.-L. et Bouchard, C. (2015, mars). Language problems among maltreated children: A meta-analytic review. Affiche présentée au Society for Research on Child Development (SRCD) Biennial Meeting, Philadelphie, États-Unis.

 

2013

Bigras, N., Lemay, L., Lemire, J., Tremblay, M. et Blain-Brière, B. (2013, avril). Parental expectations of their children's development: A validation study. Affiche présentée au Society for Research on Child Development (SRCD) Biennial Meeting, Seattle, États-Unis.



2011

Bigras, N., Brunson, L., Lemay, L., Coutu, S., Tremblay, M. et  Lemire, J., (2011, avril). Behavior problems in early childhood daycare: The role of structural and process quality. Affiche présentée au Society for Research on Child Development (SRCD) Biennial Meeting, Montréal, Canada.

Blain-Brière, B., Bouchard, C., Bigras, N. et Cadoret, G. (2011, avril). Specific contribution of the prefrontal cortex to cognitive development: active retrieval versus monitoring functions in children. Affiche présentée au Society for Research on Child Development (SRCD) Biennial Meeting, Montréal, Canada.

Lemay, L., Bigras, N., Tremblay, M. et Coutu, S. (2011, avril). Cooperative behaviors of 18 and 24 months old children in daycare: stability and interaction with daycare's quality. Affiche présentée au Society for Research on Child Development (SRCD) Biennial Meeting, Montréal, Canada. 

Tremblay, M., Bigras, N. et Lemay, L. (2011, avril). Verbal and non-verbal cognitive ability of 24 months old toddlers experiencing 3 types of childcare since their first year of life. Affiche présentée au Society for Research on Child Development (SRCD) Biennial Meeting, Montréal, Canada.

 

2010

Bigras, N., Brunson, L., Tremblay, M. et Lemay, L. (2010, mars). Cognitive and motor development at 15, 18, 24 and 36 months for toddlers in child care services since their first year of life. Affiche présentée au 2010 Biennial Meeting of the International Conference on Infant Studies, Baltimore, Maryland, États-Unis.

Lemay, L., Bigras, N., Bouchard, C. et Tremblay, M. (2010, mars). Are externalizing behavior at 24 months modulated by daycayre attendance, adaptative behaviors and socioeconomic risk in infancy? Affiche présentée au 2010 Biennial Meeting of the International Conference on Infant Studies, Baltimore, Maryland, États-Unis.

Tremblay, M., Bigras, N. et Lemay, L. (2010, mars). Verbal and non-verbal cognitive ability of 24 months old toddlers experiencing 3 types of childcare since their first year of life. Affiche présentée au 2010 Biennial Meeting of the International Conference on Infant Studies, Baltimore, Maryland, États-Unis.

Bigras, N., Bouchard, C., Cantin, G., Brunson, L., Lemay, L., Japel, C., Coutu, S., Charron, A. et Tremblay, M. (2010, janvier). A comparative study of structural and process quality in center-based and family-based child care services. Affiche présentée au 8th Hawaii International Conference on Education (HICE), Honolulu, États-Unis.

Bigras, N., Brunson, L., Tremblay, M. et Lemay, L. (2010, janvier) Infant cognitive development at 18 months among children attending daycare since their first year of life: A comparative study. Affiche présentée au 8th Hawaii International Conference on Education (HICE), Honolulu, États-Unis.

Bouchard, C.,  Bigras,  N.,  Cantin,  G.,  Coutu,  S.,  Blain-Brière, B,  Eryasa,  J.,  Charron,  A. et  Brunson,  L.  (2010, janvier). Early childhood educator’s use of language-support practices with four-year-old children. Affiche pésentée dans le cadre du 8th Hawaii International Conference on Education (HICE), Honolulu, États-Unis.

Coutu, S. Émard, M.-J., Dubeau, D., Bigras, N., Bouchard, C. et Cantin, G. (2010, janvier). Assessment of the Implementation of the Brindami Program. Affiche présentée au 8th Hawaii International Conference on Education (HICE), Honolulu, États-unis.

Lemay, L., Bigras, N. et Bouchard, C. (2010, janvier). Adaptative behaviors of infants experiencing different types of childcare since their first year of life. Affiche présentée au 8th Hawaii International Conference on Education (HICE), Honolulu, États-Unis.

 

2009

Lemay,  L.,  Bigras,  N., Bouchard,  C. et  Tremblay,  M.  (2009,  avril). Predictors of  adaptation  in  children attending nonprofits  childcare  services  since  their  first  year of life. Affiche  présentée  au Society for Research on Child Development (SRCD) Biennial Meeting, Denver, États-Unis